W tegorocznej, siódmej edycji konkursu na najpopularniejsze auto internautów nie było niespodzianek. Jak przed rokiem triumf święciła Skoda Octavia. W debiutującej w plebiscycie kategorii samochodów używanych swoją pozycję potwierdził popularny VW Golf.
W obecności najważniejszych osobistości polskiej branży motoryzacyjnej, w tym przede wszystkim przedstawicieli koncernów samochodowych, świata mediów oraz zaproszonych gości, w warszawskim lokalu Loft 44 we wtorkowy wieczór odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010. Po raz pierwszy w historii konkursu gala odbyła się pod szyldem serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro – mojeauto.pl i otoMoto.pl.
Tak jak rok wcześniej, najbardziej popularnym modelem auta okazała się Skoda Octavia, która w ostatecznym rankingu wyprzedziła Opla Astrę oraz Dacię Duster. Czeski kompakt zdobył łącznie 184.071 „głosów” i wyprzedził o ponad 15 tys. drugiego w klasyfikacji Opla Astrę (167.348). Na najniższym stopniu podium w 2010 roku uplasowała się Dacia Duster (132.102).
Top Ten 2010 – kategoria: auta nowe
1. |
Skoda Octavia |
184.071 |
2. |
Opel Astra |
167.348 |
3. |
Dacia Duster |
132.102 |
4. |
Volkswagen Golf |
126.342 |
5. |
Kia Venga |
124.640 |
6. |
Kia cee’d |
117.608 |
7. |
Skoda Fabia |
109.969 |
8. |
Volkswagen Polo |
97.711 |
9. |
Opel Insignia |
88.680 |
10. |
Nissan Qashqai |
87.667 |
W drugiej nagradzanej podczas gali kategorii – na najbardziej popularny model używany, na podstawie statystyk serwisu ogłoszeniowego otoMoto.pl – zwyciężyły produkty niemieckiej motoryzacji. Triumfowały dwa Volkswageny – Golf przed Passatem, wyprzedzając Audi A4.
Aż osiem modeli w czołowej dziesiątce jest produkcji naszych zachodnich sąsiadów.
1. |
Volkswagen Golf |
1.155.702 |
2. |
Volkswagen Passat |
1.119.440 |
3. |
Audi A4 |
843.380 |
4. |
Opel Astra |
656.221 |
5. |
Audi A6 |
499.973 |
6. |
Volkswagen Polo |
477.235 |
7. |
Opel Vectra |
352.898 |
8. |
Renault Kangoo |
330.532 |
9. |
Audi A3 |
325.535 |
10. |
Skoda Octavia |
325.280 |
* * * * *
Internetowy Samochód Roku to konkurs, w którym o przyznaniu tytułu nie decyduje głosowanie, lecz rzeczywiste zainteresowanie użytkowników Internetu. Jest ono mierzone liczbą odwiedzin strony danego modelu w konfiguratorze nowych aut na portalu mojeauto.pl. W kategorii aut używanych o zwycięstwie decydują statystyki wyszukiwarki serwisu otoMoto.pl.
Triumf Octavii w siódmej edycji konkursu to już drugie zwycięstwo dla tego modelu (poprzednio w 2009 r.), a trzecie dla czeskiej marki (Skoda Fabia okazała się najlepsza w 2005 r.). Podobnie jak Octavia, dwukrotnie tytuł ISR zdobywał także Ford Focus (w latach 2005 i 2008). Po jednym zwycięstwie na swoim koncie mają również Honda Civic (2006) oraz Chevrolet Aveo, który okazał się najbardziej popularnym modelem w 2004 roku i został pierwszym zdobywcą tytułu Internetowego Samochodu Roku.
Organizatorami plebiscytu są serwisy Grupy Allegro:
mojeauto.pl - Internetowa Platforma Motoryzacyjna założona w 2000 roku. Początkowo funkcjonowała jako pierwszy w kraju internetowy salon samochodowy. Od 2003 roku to portal motoryzacyjny, stale rozbudowywany o kolejne funkcjonalności. Obok konfiguratora samochodów powstają: baza z ogłoszeniami sprzedaży samochodów używanych, serwis z informacjami motoryzacyjnymi, centrum finansów, katalog zdjęć motoryzacyjnych, sklep motoryzacyjny
i internetowa telewizja motoryzacyjna. Od stycznia 2011 roku mojeauto.pl wchodzi w skład Grupy Allegro Sp. z o.o.
otoMoto.pl - Serwis otoMoto.pl to internetowa giełda motoryzacyjna, dająca osobom prywatnym oraz firmom możliwość szybkiego, taniego i sprawnego handlowania nowymi i używanymi pojazdami. Baza ogłoszeń zawiera oferty sprzedaży samochodów osobowych, motocykli, aut dostawczych i ciężarowych, maszyn budowlanych i rolniczych. Jak wynika z raportu Megapanel PBI/Gemius za 2010 rok, otoMoto.pl jest najczęściej odwiedzanym motoryzacyjnym portalem ogłoszeniowym w Polsce. Popularność serwisu dynamicznie rośnie - liczba odsłon otoMoto.pl w zeszłym roku zwiększyła się aż o prawie 120 mln. otoMoto.pl znajduje się również wśród 100 najpopularniejszych polskich stron internetowych według Google. W styczniu 2011 roku serwis awansował w rankingu o cztery pozycje, zajmując 16 miejsce.
Partnerzy gali:
Infiniti - najnowsza marka samochodów klasy Premium, ceniona za wyjątkowe połączenie designu, technologii, osiągów i luksusu. Z powodzeniem kusi klientów limuzynami G, w wersji sedan, coupe i cabrio, SUV-ami EX oraz FX, a od kilku miesięcy także limuzynami klasy high performance M. Ten najnowszy model dostępny jest w niespotykanej ofercie – z silnikiem benzynowym, diesla i z napędem hybrydowym.
Komfortowy powrót do domu zapewniła gościom imprezy firma Express Rent a Car. To największa wypożyczalnia samochodów w Polsce, oferująca flotę 1750 nowych aut. Firma posiada sieć oddziałów w całym kraju, obsługuje też wszystkie główne lotniska krajowe i międzynarodowe. Prowadzi działalność w zakresie wynajmu długoterminowego samochodów i zarządzania flotami, mając wśród swoich klientów czołowe na polskim rynku, renomowane firmy.
Szczegółowe informacje o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2010 oraz relacje z przebiegu gali dostępne są pod adresem internetowym:
www.motogazeta.mojeauto.pl/internetowy_samochod_roku_2010/
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/plebiscyt-na-internetowy-samochod-roku-2010-rozstrzygniety